Výhody kettlebell činky

0
1041
Výhody kettlebell činky

Pri posilňovaní je možné využiť veľa športových pomôcok a cvičiť sa dá dokonca s vlastnou váhou. Formovanie postavy je tak populárne, že ako huby po daždi rastú fitness centrá i vonkajšie workout cvičiská. Nie každému sa pozdáva predstava cvičenie medzi ľuďmi. Nevadí, pretože posilňovať sa dá aj doma. Kúpte si kettlebell činku, bavte sa a formujte.

Prvé tréningy radšej pod dohľadom

Posilňovanie nie je ako cvičenie, pri ktorom využívate bežiaci pás. Počas cvičenia s váhami by ste si mohli ublížiť alebo dosiahnuť iné neželané efekty. Prvé tréningy pod dohľadom trénera sú u posilňovania nevyhnutné. Naučíte sa techniku cvikov a tréner pre vás zostaví tréningy, ktoré budú efektívne i zábavné.

Aké činky kúpiť

Po prvých tréningoch s poradcom nastane čas na kúpu činiek. Činky majú výhodu v tom, že nie sú veľké, takže si s nimi zacvičíte aj v malom byte. Pre začiatočníkov a ženy sú určené činky jednoručky. Po progrese sa zamerajte na nakladacie činky, aby ste dokázali váhu meniť pomocou kotúčov. Veľmi zaujímavá je kettlebell činka, na ktorú sa v nasledujúcich riadkoch zameriame.

Ako vybrať kettlebell činku

Kettlebell činky s najnižšou váhou kúpite do 10 €. Kettlebelly sa vyrábajú  z plastu a kovu. Plastové kettlebelly sú síce lacnejšie, ale nevydržia vám dlho. Navyše sa napĺňajú rôznymi materiálmi, napríklad pieskom, takže ich rozmery sú pri vyššej váhe naozaj veľké. Pri kúpe kettlebella si všímajte aj úchop. Ak je nakrivo zvarený a jeho povrchová štruktúra je príliš hladká, činka sa vám bude zle držať a pri cvikoch kĺzať. Takýto kettlebell môže byť dokonca nebezpečný, keď vám vyletí z ruky. Možno detailom, ale dôležitým detailom, je to, aby mal kettlebel rovnú základňu. Na zemi bude pekne stáť a lepšie sa vám uloží aj do poličky. Činky a kettlebelly v rozmanitých modeloch kúpite na inSPORTline.

Výhody kettlebellu

Najväčšou výhodou kettlebellu je fakt, že s touto pomôckou nielen posilňujete, ale tiež cvičíte kardio. Ide o univerzálnu činku a veľkými možnosťami realizácie cvikov. Pri poriadnom tréningu s kettlebellom dokážete za polovicu času spáliť viac ako s činkami nakladačkami. Znamená to, že formujete i chudnete. S kettlebellom sa dajú realizovať cviky, ktoré rozvinú vašu flexibilitu a tiež mobilitu. Na uloženie tejto činky vám stačí minimálny priestor a cvičiť sa s ňou dá aj v malom byte.