Jedlom ku kráse – orechy

0
53

Orechy a semiačka sú pre naše zdravie nevyhnutné. Tieto super-potraviny neobsahujú veľa sacharidov či cukrov, ktoré sú najväčším nepriateľom racionálnej výživy. Naopak, sú plné zdravých tukov a proteínov. Okrem benefitov v oblasti stravovania, orechy pozitívne vplývajú na mozgovú činnosť, posilňujú kosti, pôsobia protizápalovo a dokonca prispievajú ku vylučovaniu sérotonínu, známeho ako hormón šťastia.
Že viac výhod jedna potravinu už ponúkať ani nemôže? Opak je pravdou – orechy sú vhodnými pomocníkmi v oblasti krásy a majú nespočetné množstvo účinkov.

Mandle a tekvicové semiačka – kombinácia pre krásnu pleť

Mandle obsahujú značné množstvo vlákniny, proteínov a mastných kyselín. Práve mastné kyseliny pôsobia ako redukcia zápalov. Pravidelná konzumácia mandlí pomáha pri kožných ochoreniach ako akné, psoriáza či ekzémy rôznych druhov.
Ak teda túžite po perfektnej pleti bez nedokonalostí, odporúčame, konzumovať mandle denne.
Tekvicové semiačka sú plné vitamínu E, zinku a magnézia. Táto potravina udržuje pleť žiarivú a dopomáha ku správnej regenerácii jej buniek. Tekvicové semiačka bojujú s baktériami, ktoré môžu viesť ku vzniku akné.
Spomínaný vitamín E, navyše, pôsobí ako silný antioxidant.

Vlašské orechy – boj proti vráskam

Okrem pozitívneho vplyvu na náš mozog, vlašské orechy pomáhajú v prípade náhlych zmien nálad a depresií. Stačí 100 gramov denne a získate 95% denného odporúčaného množstva omega – 3 kyselín.
Nakoľko vlašské orechy redukujú stres, udržiavajú pleť bez vrások a mlado pôsobiacu.

Arašidy a ľanové semiačka – zdravie vašich vlasov

Tento druh orechov je známy pre vysoký obsah vitamínu B7 a biotínu, ktorý stimuluje vlasový rast a pôsobí ako prevencia pred vypadávaním vlasov.
Ľanové semiačka hrajú nenahraditeľnú rolu pre zdravie vlasových folikul – vlasový korienok. Vysoký obsah omega – 3 mastných kyselín pomáha pri suchých a lámavých vlasov.

Kešu – silné nechty

Vitamín K obsiahnutý v tejto, zdravej pochutine posilňuje kosti a nechty. Na základe výskumu vedcov z Harvadrovej univerzity, je ideálne konzumovať menšiu hrsť kešu orechov denne.

Ako zaradiť orechy do stravy a maximalizovať ich účinky?

Ak vás článok presvedčil o sile všetkých orechov či semiačok, no neviete ich implementovať do vašej diéty, odborníčka v oblasti zdravého stravovania Julie Mancuso vám poradí, ako na to.
– najúčinnejšia je konzumácia orechov či semiačok v nesolenej a nepraženej podobe
– orechy a semiačka uskladnené v chladničke si dlhšie držia svoju sviežosť a čerstvosť
– ak predsa len máte chuť na praženú pochúťku, orechy si jednoducho môžete upražiť doma na panvici či v trúbe. Pri pražení môžete pridať aj štipku soli
– používajte ich v šalátoch či ovsenej kaši
– maslá vyrobené z orechov (arašidové, mandľové, kešu…) sú ľahšie stráviteľné